Mer tårar än skratt idag..

Ingen rolig dag har det varit. Eller eftermiddag ska jag nog säga. Förmiddagen var bra, Natalie kom hem till mig och fikade. Jag tvättade mina lakan, jag & natalie gick på stan & jag köpte en lite present till älsk på lagerhause^^ Natalie själv köpte pastahjärtan där, de har mkt coola prylar där på lagerhause (stavning?) faktiskt :)
Kom hem för någon timma sen, har varit hos Lina och sett film, innan dess var jag hemma hos Sebbe o mös. Åt soppa oxå. Eftermiddagen har gått åt att gråta över allt som hänt under tiden som varit sen i somras. Saker som man aldrig lär glömma, vänner som sviker. Jag har ju vänner kvar, men när man minst anar det så sticker en. Tur att det finns vänner som består! Maja, Alexxz, Sonja, Shara, Carro, Lina, Maria, Mats, Melinda, och ett par till. Alla har ju förstås inte tid, Sonja har en dotter att ta hand om och några andra har en massa plugg. Kvar är Maja som är arbetslös för tillfället och som har lika mkt tid som jag på att göra absolut ingenting eller allting. Bara och välja?
Synd bara att vissa vänner man hade under sommaren har försvunnit. Men, livet går vidare fast det gör ont och fast mardrömmarna återkommer och mina hjärnspöken gnäller och tårarna rinner så fort man tänker på nåt litet som plötsligt blir stort. Livet går vidare trots att människor försvinner och nya kommer. Livet går vidare även fast man inte vill... Och livet går vidare om man vill oxå. Livet är inte bara en lek, det är en kamp. (Ja inte mot döden då, utan mer att kämpa om man vill något). Livet är ingen dans på rosor varje dag, men det kan bli fler danser på rosor om man gör ngt själv. Jag anses som lat, men jag o-r-k-a-r inte som vissa andra tror. Visst, jag ligger inte dödssjuk i cancer men vissa dagar känns det som så. Andra dagar undrar jag vartifrån den där kittlande glädjen kom ifrån och vad det egentligen var för fel på mig dagen innan?
Jag borde sova känner jag. Men innan det tycker jag mardrömmarna ska försvinna långt mot helvete från mig. Alltid samma sorts drömmar, om relationer till min familj & vänner & pojkvän. Relationer som spårar ur, ensamhet. Jag hatar det. Är rädd för dessa drömmar ...

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag hälsa grattis till Melinda som fick "Dagens Blogg" i gratistidningen Metro idag :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Vanjavit

Hoppas att det blir bättre för dig!



Och grattis till Melinda! :)

2009-11-05 @ 09:48:43
URL: http://coordinateheart.wordress.com/
Postat av: rebecca

jag finns också här för dig vännen även om vi inte träffas så ofta

2009-11-05 @ 19:14:25

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0