Jag mår bra!

Jag mår så mkt bättre nu! Det är inte bara medicinen utan oxå att jag och Sebbe hade en kris med vårt förhållande. Vi pratade, grät och skrattade. Vi pratade om våra brister och om det som vi gillar med oss själva. Vi peppar varandra varje dag. Vi ger varandra massage, tittar på film och vi planerar inte lika mkt längre.
jag hatar egentligen att planera saker men gör det ändå trots att jag inte vill. Mitt kontrollbehov gör det. Men nu känns det mesta bättre och jag har lärt mig en del saker om mig själv.
Hädanefter ska jag även försöka acceptera min diagnos - Autsim.  Adhd accepterade jag snabbt eftersom det är en diagnos som många känner till och som många har. Det är en diagnos man inte behöver skämmas för. Men med autism är det en annan sak. Man kan inte prata om det med alla. Och defintivt inte berätta.
Jag ska försöka kämpa. Leta information så jag kan slippa skämmas.
Vem vill hjälpa mig? tycker tyvärr inte det finns så mkt hjälp att få med denna diagnos. Autism är ett medfött funtionshinder och det mesta handlar om att man har svårt att kommunicera med andra människor och att känna efter hur andra människor känner och tänker. Som en person är man oftast lite ego, inte helt medvetet alla gånger.
Nej, nu vet jag inte vad jag skriva mer.
Ska iaf dricka upp mitt kaffe, stänga av datorn och åka till Sebbe. Vi ses!

Kommentarer
Postat av: M

Skönt att du mår bra! Självinsikt är viktigt och att lära känna sina styrkor och svagheter. Autism är inget att skämmas för! Jag tycker tvärtom, alla skojar om ADHD och tror att det mest är trams, men autism tas på allvar. Fortsätt sköta om dej o vara glad! Kram!

2009-11-10 @ 16:37:54

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0