♥ Min lilla katt Lisen kom till mig igår. Saga kom med henne igår vid 19tiden. Sebbe och jag hade förberett oss lite genom att städa & fixa.
Det var en liten buskatt som tog ett skutt från katt-transporten. Inte särskilt skygg alls, kanske lite när hon hade utforskat hela lägenheten och nosat. Hon testade kattlådan genom att pinka på sanden och lät sig väl smaka av fodret som jag ställt fram. Sedan resten av kvällen blev det mkt bus och lek med henne och när jag & Sebbe kollade på film så låg hon så sött i mitt knä.
Nu har hon hittat en liten skruv som hon leker med, jätteroligt. Hon har även haft kul med mina snören, gosedjur och en råtta som jag hittat:P
Inatt så låg hon hos mig och sov, först vid min mage och sen vid mina fötter. Jag däremot hade svårt att sova, har inte haft så bra sömn de senaste dagarna tyvärr.

Igår drabbades jag av feber, skakningar och illamående, mådde sjukt dåligt :( Imorse mådde jag fortfarande lika dåligt, värk i kroppen osv. Men gick till jobbet vid halv elva, och kom hem vid kvart över 1. Har inte kunnat stå upp så mkt och varit mycket yr, så jag hoppas det blir bättre snart. Dock kan jag inte åka till Oma som jag skulle gjort imorgon. Vill ju inte smitta ner henne med något.

Snart kommer Becka hit så då ska hon och jag åka till Rusta och handla till Lisen. Jag behöver följande:

  • Spade att ta upp kattbajs med
  • två matskålar
  • Lite leksaker
  • Sele & koppel
  • kattgodis
  • osv osv.

Klösbräda får jag av Lotta imorn, hon har en riktigt stor sak som hennes katter inte använder. En liknande som Kimra hemma hos mina föräldrar har.
Kattlåda fick jag med Lisen samt kattmat och kattsand köpte jag igår.
Kan ifs införskaffa en bättre kattlåda för den Lisen har nu, det skvätter sand åt alla håll och kanter och det är för att lådan inte har en såndär kant på. Tror jag ska köpa en med lock istället, har hört att det brukar vara bra.

Nej, nu kommer Becka så inlägget hamnar i utkast så länge. Lägger in bilder när jag kommit hem från Rusta !




Tillbaka flera timmar senare!
Blev inget Rusta, jag somnade i sängen istället tsm med Lisen för mådde för dåligt :(
Har varit hemma hela dagen, rökt kanske 3 cigaretter på en hel dag :O Ska snart ut och röka igen, för det var flera timmar sen jag rökte:O
Lisen ligger på mattan framför tv:N och ser söt ut (K)

Blir fan inte att gå till jobbet imorn fast jag så gärna vill. Har noll kraft till någonting. Fick ont i kroppen bara av att stå och koka makaroner. Denna värk i kroppen är obehaglig, minsta lilla som rör vid mig lite lätt gör typ ont, är ofta så när jag har feber.

Nej, nu lägger jag in en bild på söta Lisen <3



Nu ska jag sova. Klockan är bara sju, men jag mår fruktansvärt dåligt :/


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0