Landet/Vimmerby

Kom hem igen från landet vid 19-tiden. Det har varit jättetrevligt och mysigt. Lisen verkar oxå ha trivts på landet. Men att åka både buss, tåg & taxi, det gillade hon dock inte.
Juldagen så blev det att träffa Shara & Rasmus på kvällen, vi tog ett par öl på Cromwells, sedan så åkte jag till Sebbe efter att ha kollat in stans nattklubbar och dess enorma köer... Fick nyckeln av Christoff och gick hemåt i rejäl snöslask, blöta fötter kan vi prata om!
Hem och in på Sebbes rum, med en pizza och lite simpsons som han laddat ner ett par dagar innan.
Mys med Lisen, somnade vid tretiden på natten och skulle upp sex dagen därpå, fy, roligt var det inte, men det gick. Christoff och Emeli var oxå trötta, för de hade varit på palace ^^
Tåget avgick 07.00 och vi kom dit tjugo minuter innan, men tåget stod där så vi gick in och slappade. Väl framme i linköping blev det att köpa sig frukost, jag tog en macka, kaffe, cocacola plus vatten. Tåget mot Vimmerby avgick 8.18 från Linköping och tågresan dit gick bra, men Lisen slutade inte jama ett par minuter innan vi skulle gå av, så typiskt :P Vid 10-tiden var vi framme iaf och Sebbe & hans pappa mötte oss. hem till landet, en kvarts resa tror jag, in och sminka sig, släppa lös katten i huset som var otroligt lättad, fylla på kattmat och kattsand och sen åkte vi mot Sebbes mormor som bor i Vimmerby. Där hade vi en trevlig dag med julmat, fika, julklappslek och mycket socialt :)
När vi kom hem igen till landet blev det en lugn kväll med lite julklappsöppning, fika, spel osv.
Dagen därpå så blev det en fartfylld dag, jag åkte fyrhjuling, skitkul var det :D Sedan så åkte Christoff skidor bakpå fyrhjulingen och jag åkte en kälkgrej (namn?) bakpå :) Skitkul var det, men roligast var att köra fyrhjulingen, dock finns inga kort på det.
Sedan blev det mat och hemfärd. Sebbe och jag skulle åka tåget hem, men det blev buss tyvärr. jag blev jätteåksjuk men lyckades undvika att spy. Framme i linköping så väntade vi på pendeln mot Norrköping i en halvtimma, väl framme där blev det hem mot mig direkt så att Lisen skulle slippa stanna i kattboxen mer än nödvändigt. När vi kom hem till mig så var hon minst sagt lycklig över att vara hemma igen :)
Senare så kom sebbes föräldrar plus christoff och lämnade min resväska osv till mig och kollade runt lite i min lägenhet. Så blev det att åka hem till Sebbe igen. Varma mackor till kvällsmat samt en film (Orphan), sedan sov vi gott ^^
Idag var Sebbe tvungen att gå upp tidigt för han ska jobba. han började halv sju och slutar kl 16... Lite jobbigt, men vi ska shoppa på rean när han har slutat sen tillsammans med Christoff och Emeli.

Bilder från landet -


Landet :)


Stugan :)


Lisen på landet i hallen :)


Sebbe på fyrhjuling & sebbes mamma åker bakpå :)


Sebbes pappa Peter vill oxå åka bakpå :)


Sebbe med sin pappa på den där "barnkälken" eller vad det nu heter..


Och här ska jag åka :)


Sebbe & jag bakom :D


Det var roligt :P


Jag, Emeli & Sebbes mamma Mariette.


Vi igen, ignorera min fula min :P

Sådär, det var några av bilderna från landet. Fotograf är Christoff och bilderna är tagna med hans systemkamera. Var tvungen att printa bilderna och kopiera i paint eftersom blogg.se endast tar emot bilder med max 8MB storlek.
(Bilden får inte vara större än 8MB) Och jag vet inte hur man förminskar storleken på bilderna så enda alternativet var att printa.. Jaja, saksamma, det var riktigt mysigt på landet :)

Måste även berätta om filmen Orphan som jag & Sebbe såg igår:
"Olyckan verkar förfölja nio-åriga Esther. Hon blev övergiven av sina föräldrar i Ryssland. Hennes senaste adoptivfamilj dog i en brand som Esther med nöd och näppe undkom. Men nu har hon blivit adopterad av familjen Coleman och livet är bra. Tills en klasskamrat ramlar från en rutschbana. Tills en nunna på barnhemmet blir ihjälslagen. Och tills Esthers nya mamma undrar om den tragiska branden var en olycka. Du kommer aldrig att glömma Esther. Så ljuv. Så intelligent. Så kreativ. Så störd."

Beskrivning av filmen från Lovefilm.se (klickbar länk)
Filmen var otäck, men samtidigt väldigt bra, det går inte att sluta titta och man tänker ganska länge på filmen efteråt. Jag & Sebbe blev faktiskt tipsade av Sebbes kusin Ida :)

En annan beskrivning av filmen från Filmtipset.se (klickbar länk)

"Efter att Kate och John Coleman förlorat sitt lilla barn bestämmer de sig för att adoptera en 9-årig flicka som inte är i närheten av att vara så oskyldig som hon först verkar."



Just nu sitter jag hemma hos Sebbe och ska fixa frukost, sedan åka hem till min katt. Kanske tvätta om det finns något ledigt.

Puss så länge!♥

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0