Ett roligt sms

Fick ett kedjesms av Sebbe nyss som jag tyckte var rätt roligt. Man skämtar ju mkt kring svininfluensan nu, även fast det är ett allvarligt virus..

"Nu har svininfluensan drabbat Sverige hårt. De drabbade har fått blå dräkter med texten POLIS, en förkortning av Person Ordentligt Lidande I Svininfluensan. Smittskyddsinstitutet råder allmänheten att genast avliva dessa personer utan nåd om man råkar möta någon. Sprid varningen vidare!"

Jaja, tvättar lite nu, ska snart ner och hänga upp den. Dricker kaffe samtidigt. Gick upp vid halv elva idag, frukost framför tv:n som vanligt och en dusch efteråt. Sebbe har tagit svinsprutan idag, jag väntar & väntar på att min personal ska meddela mig om när vaccinet är tillgängligt för oss som inte finns i någon riskgrupp. Väntan är lång, en av mina systrar har redan tagit sprutan och många andra jag känner med. Sen är det ju många av mina vänner som inte tagit sprutan än och några som inte tänker ta heller. Men jag har beslutat mig för att ta sprutan, jag lär inte dö av vaccinet med tanke på att jag inte har ngn sjukdom som kan ställa till det eller stöta bort det.


Dagens fråga!


Ska ni ta vaccinet mot svininfluensan, eller har ni redan tagit sprutan och hur kändes det efteråt?
Svara gärna i kommentarsformuläret!

 

Nu ska jag hänga tvätt, see ya! ♥

Kommentarer
Postat av: julia

det gjorde inte ont att ta sprutan men där emot gjorde det ont i armen efteråt jag tog sprutan i går och fick jätte ont i huvudet. men det ömmar i armen nu.

2009-12-01 @ 17:08:05

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0