Om mitt jobb

Igår fick jag ju skjuts av farsan till stan så jag kom tidigt till jobbet:) Tio i 8. Men när jag åker buss o det så blir jag jämt sen. så jobbigt!! jag kan ju iofs ta halv sex bussen hemifrån o det gör jag ibland, men skulle jag ta den varje dag så mår jag illa o är skit-trött..
Idag var jag på jobbet tio över 8. Jag var den enda av alla som hade kmt om man bortser från Jecca, Kerstin & Lotta förstås, men de räknas inte för de är på jobbet typ halv sju-sju. Men arbetskamrat 1 & arbetskamrat 2 var inte där och de brukar ju vara där tidigt. De kom typ vid kvart i nio båda två. 2 hade sovit över hos 1 , eftersom 2 inte mådde bra..
Men hon blev snabbt glad igen när hon såg mig. eller nä, fösrt var hon lite sur eftersom vi hade ngn liten konflikt som snabbt löste sig. Men jag är tydligen så rolig att alla skrattar åt mig på jobbet. Eller med mig då. Mig är det fart på, jag försöker få alla att vara glada och le. Sen så kom äntligen nummer 3. Bästa nummer 3! (jag namnger inte dessa personer, det finns vissa anledningar till det som jag inte kan förklara nu, jag kommer nog säkert namnge dem en annan dag)
Nummer 3 iaf är gravid i femte månaden och ska gå på mammaledighet i slutet av juli. När hon är mammaledig så kommer Natta tbx. Bästa Natta som var på praktik på cafeét i vintras. Hon trivdes så bra hos oss att hon tänker fortsätta.
*nadja is very happy* För jag har verkligen saknat denna tjejan!
Iaf, en toppendag var det på jobbet idag! Jättefint väder oxå, lite för fint att man gärna ville smyga ut lite extra ibland. men vi får bara lämna jobbet när vi ska röka och det gör vi efter frukost, efter fikat & efter lunch. Då kmr de efterlängtade rökpauserna. fem personer röker och man kan ju verkligen fråga sig hur många som inte gör det. Inte många är jag rädd.
iaf, jag jobbar på café som sagt. daglig verksamhet heter det egentligen. Det är till för personer som inte kan få ett jobb på den öppna arbetskmarknaden pga vissa funktionsnedsättningar eller andra saker som försvårar det.
jag vet att jag säkert kan få ett jobb, men just nu trivs jag så bra där jag är. För det är inte ofta man träffar på så bra människor som jag gjort. Lotta & kerstin kan man inte klaga på, de är bäst och kommer förbli det. Alla andra är oxå roliga & kul att jobba ihop med. Ja, jag gillar alla mina arbetskamrater på olika sätt.
iaf, på cafeét, då är det mycket disk, städning, fixa mackor, sallad, mat, kassajobb och så vidare.
Liksom allt är kul! Det låter inte så kul, men man får göra det roligt. och det gör vi.Vi brukar jobba två och två eller tre o tre eller helt enkelt i grupp. Det är olika. Ibland jobbar vi ju ensamna oxå, men det har vi oftast bett om det eller så är det så för att det inte finns så mga personer på jobbet just den dagen.
Jaha, nu har jag berättat lite om mitt jobb. Lite kortfattat sådär. Eller jaa, hur ska jag beskriva det? En del av mitt liv på jobbet. Såja, det lät okej.
och nu ska jag strax dra. Ska träffa älsk en stund o sen träffa en kompis^^
Byebye, o ha det himla bra i det fina vädret!<3


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0