Bilder på Tirami 11 år.



Detta är en av mina katter. En brunmaskad siames på 11 år. Vi fick henne när hon var 1 år. Hon hade ett annat namn från början som hon inte lystrade till så vi gav henne ett nytt namn. Tirami efter delikatessen Tiramisu, en god kaka.
Och det namnet lystrade hon till på nästan en gång. Hon trivdes helt enkelt inte med det gamla namnet som jag inte vet vad det var. Det står i hennes stamtavla iallafall. Tirami har vi aldrig ställt ut, då i tycker sånt är plågsamt för katter att få sitta i en bur hela dagarna. Nej, Tirami är en i familjen, våran huskatt. Hon fyller 12 nu i slutet av juni och då blir det kalas, det är förmodligen hennes sista, då hon har cancer. Hon har en massa knölar på magen, men än så länge har hon inte ont, och hon äter & dricker som hon ska och trivs med livet. Den dag som vi märker att hon har ont eller slutar äta, den dagen blir full av sorg då vi måste avliva henne. Men hon kommer alltid ha en plats i mitt och familjens hjärta. En stor del. Jag var 8,9 år gammal när hon kom till familjen så det kmr kännas oehört jobbigt när hon går bort.
Jag ska tatuera namnet "Tirami" i höst på ena skulderbladet eller i svanken till minne av henne när hon går bort.
Visst är hon en otroligt söt katt? Hennes blåa ögon! Älskar verkligen henne, hon är mysig!<3

♥Kommentarer♥

♥Din åsikt här♥ :

♥Namn♥:
Kom ihåg mig?

E♥-postadress♥: (♥syns bara för mig♥)

♥Din bloggadress♥:

♥Skriv här♥: ♥OBS! Kommentarer från de som vill att jag ska kolla in deras bloggar ody,m är ej intressant så inget sånt tack!♥

Trackback
RSS 2.0