Nu är hösten här - på riktigt



Fallna löv överallt, allt kortare & kortare dagar, regn o rusk och sommarvärmen spårlöst borta (nåja, lite värme finns iaf kvar).

Hösten är bra lång känns det som. Ruskigt väder och bara elände nästan. Men det finns ljuspunkter. Hösten är då man kan tända ljusen på allvar, dricka té som aldrig förr, kolla miljoner filmer på tv & bio, äta popcorn nästan jämt, mysa i mörkret inomhus medan det regnar & stormar utomhus.

Och speciellt mysa med sin Sebbe<3, det gillar jag=)

Självklart började jag min dag genom att försova mig en timma. Nej, nu ska jag flytta väckarklockan så jag måste gå upp ur sängen o stänga av den. För såhär kan det inte bli, särskilt inte under hösten då det är extra svårt att komma upp.
Jobbet gick bra, och det är mkt denna veckan. Beställningar av luncher framförallt, men även mkt fika.

Nu sitter jag hemma och har det bra framför datorn. Har varit och handlat lite och ska fixa käk snart (otroligt vad fort man blir hungrig nudå, men sen så ska jag ha mens imorn oxå, blä för det) och ikväll blire att träffa Mija som ska klippa topparna på  mitt hår och fixa naglarna. :) Nice^^ Kanske se film o käka popcorn med, Mija älskar popcorn (A)

Den här veckan ska jag köpa gardinstänger plus gardiner. Kanske ta tåget t Ikea igen med Sebbe? har pengar kvar på ikeakortet nämligen:)

På onsdag fyller ♥pappa♥ hela 50 år, så jag fixa nåt till honom=) 50 år är inte illa:)

Sen den 11:e fyller Mija 22 år<3 Ska på fest den 18:e för Mija då.

Men däremot vet jag inte om jag ska åka hem under pappas födelsedag, återstår att se. Har möte just den dagen klockan 14 dessutom. Usch & blä.

Nej, nu är jag hungrig. MAT MAT MAT!!

Byebye ♥




Inte världens bästa bild på mig & Sebbe, men den får duga för dagens inlägg^^


Kommentarer
Postat av: maja

hey :) konstigt att texten på min blogg var svårläst på min dator ser det bra ut O__o

ja hösten har många mysfaktorer :D<3

2009-09-07 @ 22:02:32
URL: http://realworld.blogg.se/
Postat av: M

Lite suddig, men det passar ju bra till höstrusket. Gulligt!

Ja, pappa o jag har lite planer den dagen och kommer inte att vara hemma förrän till kvällen. Då firar vi med 3-rätters. Familjemiddagen har vi ju redan haft med pappas släkt o allt. Om du skickar din födelsedaghälsning med posten idag, kommer den fram till i morgon. Tomas får ju också skicka med posten!

Mys på!

2009-09-08 @ 09:21:44

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0