Höst - dryga människor

Denna höst började inte helt felfritt- alls. Folk har gått och drygat sig. Finns flera namn som jag ej nämner, men de har förlorat min vänskap och även andras. vad tjänar man på att vara dryg mot andra och bara prata om sig själv och inte vara ett dugg intressrrad av andra? Nej, man tjänar ingenting. Utan vännerna flyr.

Vän nummer 1, henne har jag varit "bästa" vän med, hon har alltid varit udda och aldrig visat känslor för andra, bara för sig själv och sitt liv, men ändå har jag umgåtts med henne för jag sett sidor hos henne som jag gillat. Men nu så har hon fått fram sina negativa sidor så mycket att en efter en av hennes vänner stuckit och till slut även jag. Man tjänar ingenting på att älska sig själv, bara prata om sitt utseende, nya saker, pengar och killar som sedan dissar henne när de sett hennes riktiga jag, och sen heller inte bryr sig om andra människor utan alltid sätter sig själv i första rummet.

Vän nummer 2, en som jag umgåtts till o från med, aldrig mer! Hon har heller inga vänner kvar och verkar inte tycka att hon är felet utan dom. Jaså? är det verkligen df du är ensam, du som gnäller över hur tråkigt ditt liv är, men ändå vägrar inse att det är dig folk tröttnat på? Att anse att du är perfekt på riktigt, att tycka att du är omtänksam när du inte ens vet vad ordet betyde och så, det är nog bara du som tycker.

Sedan två till som jag ägnat två, tre inlägg åt, ni kan göra allt det som ni bett mig om istället.


Till sist. Jag är verkligen ingen perfekt människa, och heller inte världens bästa kompis. Och det är tillåtet att vara ego så länge det inte går ut över ens bästa vänner. En vän måste kunna visa empati, kommunicera, lyssna och stötta. En vän tar inte sina vänner för givet! Ta inget för givet, utan ansträng dig istället. Om någon anstränger sig för dig, så måste du oxå ge, inte bara ta emot och sen skita i om din vän inte mår bra eller behöver prata. Sen även att kunna kommunicera och ha kul ihop. Kompromissa. Nu säger inte jag att jag fixar allt detta jag skrivit upp, det är det ingen som gjort. Men lite måste man offra sig. Ni som jag angett nu (dock namnlösa) offrar sig aldrig för andra.

Jag har oxå svaga sidor. Jag är inte världens bästa på att stötta någon eller lyssna alltid. Men mina vänner består för att jag har många bra sidor oxå (enligt dem) själv kan jag inte påstå det, då jag inte har ett bra självförtroende. Men jag har tillräckligt med förtroende för att våga säga att jag är en bra vän emot de som är bra vänner för mig. De som beter sig mot svin mot mig får samma visa mot sig.

Jag har svårigheter med att kommunicera och känna massor utav empati men det vet de flesta av mina vänner om och de vet oxå att jag inte är sån medvetet.

Nu ska jag gå och äta godis. Har pms.


Kommentarer
Postat av: Vanjavit

Jag är på FB en gång i månaden nu, som jag bor i Kil på ett träningsboende. Och Kil ligger ju en bit bort, i Värmalandslän. Så jag kommer hem till min familj en gång i månaden och en dag sover jag på FB.

Jag tror att jag träffade dig under Stockholms resan ... tror jag. :)

Är du kvar på FB fortfarande?

Kram!

2009-09-30 @ 16:20:07
URL: http://coordinateheart.wordpress.com/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0