Tisdag, oktober

Det känns verkligen att det är höst nu. Det är svinkallt om morgnarna och kvällarna och även om dagarna. Det blåser och regnar exakt hela tiden, iskalla vindar som letar sig in under mina två tjocktröjor plus jacka.
Att gå till jobbet klockan kvart i sju varje morgon är ingen höjdare och värre lär det bli under vintern då snön och isen kommit. Och när jag vet att det är isigt ute så blir jag jättespänd och går i snigelfart eftersom jag är livrädd för att ramla. Och då får jag så ont i ryggen/axlarna pga att jag spänner mig. Dessutom är det nerförsbacke nästa hela vägen från mig till jobbet. Det tar fem, tio minuter att gå beroende på vad det är för väder. Under vintern lär det väl ta en kvart?
Oh well, idag är jag hemma, vaknade strax före 14-tiden. Hade sån hemsk halsont igår och vaknade tidigt imorse med värre halsont. Har fortfarande ont, men har ingen feber eller så, så jag får hoppas på att jag inte blir sjuk, särskilt som jag nyligen var sjuk i tredagars influensa...
Klockan är 15.46 och jag åt nyligen frukost. Ska nu fixa en kopp té och ta dagens första cigarett. Sen måste jag kanske åka mot stan för att hämta ut medecin och köpa halstabletter.
Måste även fixa läkartid, för receptet på min medecin måste förnyas.

På fredag ska jag o Sebbe ha lite fest hemma hos mig tillsammans med Jenny och hennes kille Jonne. Det ser jag fram emot, och blir jag värre sjuk är jag inte glad! Men jag tror att det bara är halsen som gnäller nu, så jag tror jag beger mig mot jobbet imorn :)

Nu ska jag fixa tévatten!

Ha det bra! ♥

Kommentarer
Postat av: ^Malin

Sevärd att se på bio eller? :P var den lik Sommaren med Göran eller? :)

2009-10-06 @ 17:28:53
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/
Postat av: Malin

Hehe ok :) kanske ska gå och se den nån dag då :)

2009-10-06 @ 19:05:58
URL: http://loveisbeaty.webblogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0