Måndag eftermiddag


Usrch, inatt hade jag jättesvårt för att sova. men jag lyckades iaf komma upp ur sängen imorse när klockan ringde vid 6. Även fast det var rätt kämpigt, men det är ju alla måndagsmorgnar. Det var okej på jobbet idag, hade inge gympa eftersom Lotta var tvungen att sticka iväg till Nyrost en sväng. Får väl hoppas på att gympan inte är inställd nästa måndag.^^
Idag fick jag reda på när jag ska titta på lägenheten!! 7 maj kl 16 ska vi titta. *nadja is very very happy*
jag kan inget om bloggdesignen på denna dumma blogg. Liksom hur ska jag kunna veta hur man fixar stilmallar & kodmallar och sånt? Det gör mig bara förvirrad! Som tur är så har jag en bra vän, Maja, hon ska hjälpa mig så att jag får en egen fin design ist för de tråkiga designer som denna blogg har att välja bland.. och nu kan jag inte ens ändra designen heller. jag vill inte ha denna fula design jag har nu ju!
Well, nu sitter jag på biblioteket vid en dator.
martin ska komma hit vid kvart över fyra ungefär och sen ska vi tanka min mobil, för det är ju otroligt så fort pengarna försvinner. jag misstänker att jag sms:ar för mkt men det kan ju inte stämma eller hur?? ;)
Jag kom på att tänka på en insändare jag läste i tidningen typ häromdagen eller nåt. Det stod nåt i stil med varför alla är deprimerade? vf kan inte alla vara glada och må bra ist? varför måste världen kretsa kring yta? Vf ska folk ha ätstörningar, kroppskomplex och vara deppig över småsaker som exempelvis att "jag har inga snygga kläder, nu skiter jag i detta fan", eller "jag e så jävla fet, såhär kan man ju inte se ut" och en massa tusen saker till som vi människor lägger vår energi på så att vi blir sjuka av depression, ångest ody. Jag håller med delvis. Det är för mkt ångest i denna värld. Jag tycker oxå alla borde va glada o mår bra men det är synd att det inte är så. Det är deprimerande!!
man får nog göra livet roligare än vad det är. Inte bara sitta o gnälla (även jag förstås som typ 'älskar'att gnäll, haha)
Jo, jag har oxå kroppskomplex fast jag kanske inte borde ha det. jag tycker att jag kan vara både fet och ful. Särskilt ful. det är extremt sällan jag tycker jag är snygg. för det mesta blir det ful, ja.. och tjock, varför tycker jag att jag är tjock för? Jag är egentligen inte tjock, snarare smal. jag kan ha storlekar som XS,S,34 & 36 i kläder. Då är man ju inte tjock iaf... Men så äre, ska alla modeller vara smala o se ut som om de kom från en annan planet så blir det ju inte så konstigt att både tjejer & killar har såna tankar i sina huvuden. För vem ska göra nåt åt det? Inte bara vi själva utan även de som envist fortsätter att retuschera bilder osv. det är väl mestadels deras fel. Många har som ursäkter för att deras produkter inte skulle sälja lika mkt om modellerna vore feta och hade en massa skavanker hit o dit. Och visst, folk tänker att de är äckliga, men jag tror på att folk inte skulle vara lika fixerade vid utseenden och liknande om det vore så.
Det finns som sagt mycket att gnälla på och man borde göra nåt åt det, men det  är inte alltid som man kan det tyvärr..
Att gå sin egen väg kräver för mkt av vissa personligheter. man vill ju inte riskera att bli mobbad? och om man exempelvis upptäcker som liten pojke att, "ja, men jag älskar rosa & 70-tals inspirerade bruna manchesterbyxor", så ska man väl få kunna ha det, utan att bli mobbad eller att folk ropar "bög". tänk om killen är bög då? Ngt fel med det eller? jag tror på kärlek och sen skiter jag blanka fan i vem man är kär i. Kille som tjej, whatever? låt folk få vara lyckliga & älska ifred oavsett läggning & konstiga kläder & utseenden.
Vissa ämnen är så otroligt laddade, som sex, utseende, sexuell läggning och sånt. Varför är det så? Vi snackar om att äta, sova och såna saker och det höjer inte ens folk på ögonbrynen åt. Okej, jag ska erkänna, jag fnissar väl oxå till lite ifall ngn börjar snacka om sex, för det är lite pinsamt ibland.. men det borde inte va det. Sen så behöver man ju inte hänga ut sig själv väldigt detaljerat heller, men det är en annan sak.
Jaa, har ni läsare några kommentarer till detta? Snälla, kommentera gärna. Ris som ros, det gör inget. bara kul för mig att höra just DIN åsikt. Alla åsikter är värda nåt, bara man inte diskrimenar ngn.


Nu: Tog lite muppiga bilder på myself at the work^^

Jobbar i : T-shirt, keps, mjukisbyxor, förkläde + mina snygga gulgröna foppatofflor @ skopunkten =)

Kommentarer
Postat av: Martin

kul med nadja is very vety happy, gulligt:)

ska bli skit spännande att höra med lägenheten. måste få veta på torsdag!!! kram puss

2009-05-03 @ 21:38:02

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej publikt)

Din blogg:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0